sagorna.blogg.se

sagor till din aborterade syster

Jag har fem, ibland sju kor.

Kategori: Vackert

Jag har fem, ibland sju kor som betar bland tegelstenarna. När hösten kommer faller gula guldfiskar ner och pryder nejden. Det finns sju vägar hit. Den kortaste är dragen genom kolasåsen och det tar ungefär tre femtedelar av ett dygn att gå till fots för att komma till närmsta grannstad.
Ibland när jag går längs vägen brukar jag tänka tillbaka på den tid vi hade här. Hur vi red på hjortar bland huggormsbarnens vaggor i solnedgången. Eller när vi mjölkade korna på morgonen när åsnan gol och sprätte i jordnötssmöret.
 
Men så kom trollen. De slog ihjäl dig och sörplade i sig dina kroppsvätskor. De sågade åsnan i två delar för att lättare kunna gröpa ur innanmätet. Sedan våldtog de hjortarna tills de inte längre kunde resa sig och ingen livslust längre syntes i deras ögon.
 
Nu har jag bara fem, ibland sju kor som betar bland tegelstenarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: